Biznesa idejas autori un uzņēmuma īpašnieki ir Samušu ģimene - Dace, viņas vīrs Kaspars un vīra brālis Jānis. ”Ideja par FLISI radās ļoti spontāni, saņemot no Norvēģijas vestus kombinezonus kā dāvanu. Kombinezoni mūsu ģimeni burtiski pieradināja pie komforta un kustību brīvības, var teikt - aizrāva. Ļoti īsā laikā radās doma par kombinezoniem, kas tiktu ražoti Latvijā un pēc dizaina būtu piemēroti Latvijas pircējam. Paši esam aktīvi un sportiski cilvēki un vēlējamies piedāvāt sev un citiem universālu apģērbu mājai un aktīvai atpūtai, kas būtu brīvs, ērts, komfortabls un silts," stāsta Dace. Viņa pati pēc izglītības ir inženiere, un ikdienā viņas darbs saistīts ar rūpniecību, darbojoties plastmasas pārstrādes nozarē. Savukārt FLISI viņai ļauj radoši izpausties ārpus darba un ikdienas steigas.

Pēc pirmo modeļu izstrādes 2011. gada pavasarī tika reģistrēts SIA FLISI. Ņemot vērā, ka plāni par lielu ražotni netika kaldināti, tirgus pētījumi un biznesa plāna izstrāde netika veikta. ”Bijām gatavi izskaidrot pircējiem šī apģērba praktiskās priekšrocības un ”pieradināt" Latvijas pircēju, jo esam pirmie un vienīgie šāda veida apģērbu ražotāji Baltijā. Uzsākot darbību, vairāk balstījāmies uz intuīciju un pieejamajām iespējām. Ļoti ātri arī tika pieņemts lēmums par produktu tirdzniecību ar mājaslapas starpniecību," paskaidro Dace.

Jaunā uzņēmuma darbībā iesaistījusies visa ģimene, katram pievienojot savas idejas un prasmes. Jelgavā iekārtota neliela, maksimāli ērta darbnīca. Tās izveidei izmantots pašu kapitāls, jo viens no pamatuzstādījumiem bija darboties bez kredītiem un papildu finansiālām saistībām. Ar kombinezonu modeļu dizainu lielākoties nodarbojas Dace pati. Audums tiek iepirkts Polijā, savukārt pats šūšanas process uzticēts šī aroda profesionāļiem. Izgatavoto produktu vienību skaits mainās atkarībā no pieprasījuma.

Raksturojot flīsa kombinezonus, Dace stāsta: ”Šie kombinezoni ļauj justies brīvi un dzīvespriecīgi, ērti un relaksēti. Tas ir kā jauns dzīves un domāšanas stils - komfortabls, aktīvs, stilīgs, jautrs. Apģērbi domāti pieaugušajiem un bērniem - gan valkāšanai mājās, gan aktivitātēm ārpus mājas. Svarīgākās kombinezona priekšrocības ir brīvais piegriezums, nosegta muguras daļa un maksimāli pieguļošas aizdares plaukstu un pēdu daļās, kas ļauj justies silti un ērti jebkuros laika apstākļos."

Kombinezoni darināti no augstas kvalitātes flīsa auduma, īpaši domājot par krāsām, patīkamu auduma struktūru un ērtu kopšanu. Dace uzsver auduma priekšrocības: ”Flīsa audums gluži kā vilna ir mīksts, silts, izturīgs, gaisa caurlaidīgs, neuzkrāj mitrumu, neburzās, ātri žūst, ir viegli kopjams un neizraisa alerģiju."

Lai arī apģērbu tirgus ir pārsātināts, tomēr FLISI izveidotāji pārliecinājušies, ka tieši šādi kombinezoni Latvijā un tuvākajā reģionā ir jaunums un spēj ieinteresēt pircējus aizvien vairāk. ”Cenšamies nodrošināt individuālu pieeju katram klientam, vairumā gadījumu šujot pēc konkrētiem auguma mēriem, kas procesu padara personiskāku un spēj uzrunāt pircēju. Ja klientam kaut kas nav derējis, nekavējoties cenšamies situāciju atrisināt, apmainot pirkumu vai to pielāgojot," paskaidro uzņēmēja.

Līdztekus kombinezoniem tiek izgatavotas arī flīsa lietas zirgiem un jātniekiem, jo ģimenē ir ļoti iecienīts jāšanas sports. Piemēram, tiek gatavotas zirgu segas, kas atšķirībā no specializētajos veikalos plaši pieejamā sortimenta ir īpaši greznas un šūta, ņemot vērā jātnieku vēlmes.

Pamatā visa tirdzniecība notiek mājaslapā www.flisi.lv izveidotajā internetveikalā. Ar reklāmas stendu palīdzību informācija tiek sniegta dažādos gadatirgos un zirgu sporta sacensībās. ”Labākā reklāma mūsu gadījumā ir apmierināts pircējs, kurš nes mūsu vārdu tālāk savā ģimenē un draugu lokā. Mums kā jaunam uzņēmumam ļoti vērtīgi ir šie masu pasākumi, kur cenšamies būt ar savu reklāmas stendu un informatīviem materiāliem. Jebkuri no līdzšinējiem reklāmas pasākumiem ir nesuši lielāku vai mazāku atdevi, iegūtas jaunas atziņas un pieredze," vērtē Dace.

Patlaban aktīvs darbs noris pie jaunu kombinezonu modeļu izveides. Jau izstrādāta pagaidām vēl gan nepubliskota jaunā apģērbu kolekcija. Ar to tiek solīts iepazīstināt līdz ar jaunās mājaslapas versijas atklāšanu novembrī. Ņemot vērā pieprasījumu, tiek izzināta suņu apģērba niša un iespējas. Dace neslēpj, ka apsvērtas arī eksporta iespējas. Jaunā mājaslapas versija būs vairākās valodās, un iepirkšanās process būs padarīts maksimāli ērts pircējiem, tostarp arī ārzemju pircējiem.

Līdz šim lielākais sasniegums:

Katru ideju, ko izdevies veiksmīgi realizēt, uzskatu par lielāku vai mazāku panākumu. Par savu lielāko sasniegumu uzskatu vēlmi un māku nemitīgi pilnveidoties, ģenerēt idejas un īstenot tās līdz galam.

Pirmās atziņas, kas gūtas, darbojoties savā biznesā:

Mana lielākā atziņa un moto ir nebaidīties realizēt drosmīgas idejas, virzīties uz mērķi soli pa solim un priecāties par katru panākumu vai jaunu iespēju!